Watch Dogs بیشتر بر Watch Dogs بیشتر بر جزییات تمرکز دارد تا وسعت!
کارگردان عنوان Watch Dogs ،آقای Jonathan Morin گفته است که شاید این بازی به اندازه Los Santos در GTA 5 وسیع نباشد ولی قول جزییات و تراکم فوق العاده ای را داده است.
او در مصاحبه با EUROGAMER ' گفته است : یکی از عناصر دنیای گیم که میخواستم با Watch Dogs آنرا را ارتقا دهیم
جزییات و تراکم نقشه بود.البته شیکاگو در این بازی شهر بزرگی است ولی چیزی که خیلی بازی ها از ان بهره نمیبرند جزییات
آن است.شما در Watch Dogs میتوانید در یک نقطه ثابت برای 10 ثانیه بایستید و مردم را شناسایی و در کار آنها جاسوسی
کنید.فکر میکنم این از بزرگ کردن نقشه مهم تر باشد.
شاید همین تراکم و جزییات زیاد بین نقطه های نقشه است که نبود وسیله های نقلیه پرنده را WD توجیه میکند.
وی ادامه داد: GTA 5 دنیای عطیمی دارد ولی وسیله های پرنده هم مانند جت در ان وجود دارد ولی وقتی که فضایی برای
پرواز جت نداریم مسلما چنین وسیله ای وجود نخواهد داشت.